Artykuł
Wstęp
Urząd Miejski w Zaklikowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.zaklikow.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Brak ostrzeżeń przed otwarciem nowego okna/zakładki w przeglądarce.
- Elementy filmowe przekazujące informacje nie mają opisu tekstowego wyjaśniającego co przedstawiają lub czego dotyczą.
- Filmy nie mają audiodeskrypcji
- Nie wszystkie odnośniki do plików zawierają informację o wielkości i typie pobieranego pliku.
- Istnieją tabele prezentujące dane nie mające poprawnie zdefiniowanych nagłówków połączonych z danymi.
- Istnieją tabele prezentujące dane bez tytułów i opisów.
- Treści strony będące faktycznie listami elementów nie są zdefiniowane w kodzie strony jako listy.
- Nie wszystkie ramki mają tytuły.
- Na stronie znajdują się puste linki.
- Nie wszystkie grafiki w serwisie mają przypisany poprawnie sformułowany atrybut alt.
- Istnieją dokumenty do pobrania, które nie są dostępne cyfrowo.
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. mogą nie być dostępne cyfrowo.
- Elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez firmę INTERmedi@ Spółka Jawna. Wyniki badania przedstawia raport.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Dodatkowo zdefiniowane są specjalne skróty klawiaturowe:
- ALT + 0 - powrót na początek strony
- ALT + 1 - przejście do wyszukiwarki
- ALT + 2 - przejście do treści głównej
- ALT + 3 - przejście do danych kontaktowych
- ALT + 4 - przejście do menu górnego
- ALT + 6 - przejście do menu prawego
- ALT + 8 - przejście do menu bocznego
- ALT + 9 - przejście do mapy serwisu
W przypadku przeglądarki Firefox zamiast klawisza ALT należy używać ALT + SHIFT. W przypadku komputerów Apple z systemem macOS zamiast klawisza ALT należy użyć Command + ALT.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Grzegorza Janika - mejlowo sekretariat@zaklikow.pl lub telefonicznie 15 8738476.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mejlowo:
- Adres: ul. Zachodnia 15, 37-470 Zaklików,
- e-mail: sekretariat@zaklikow.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Zaklikowie, ul. Zachodnia 15, 37-470 Zaklików
- Urząd Miejski w Zaklikowie mieści się w jednym dwukondygnacyjnym budynku, który nie jest w pełni przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się. Przy wejściach do budynku są podjazdy ułatwiające wejście do budynku. Wewnątrz budynku nie ma windy, przy schodach zamontowane są barierki. Osoby mające problem z poruszaniem się, które chcą załatwić sprawę w referatach mieszczących się na I piętrze budynku powinny zgłosić się do biura podawczego znajdującego się na parterze, do którego zostanie skierowany pracownik właściwego dla danej sprawy referatu.
- Przy głównym budynku Urzędu Miejskiego wydzielone zostało miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
- Toaleta na parterze przy Urzędzie Stanu Cywilnego jest przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pozostałe toalety wewnątrz budynków nie są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W przygotowaniu.